Huis gekocht? Verbouwen? Huur een sloopbedrijf in!

Ben je net de trotse eigenaar geworden van een leuk huis in de oude binnenstad? Bij de meeste oude, karakteristieke woningen moet je vaak eerst het een en ander slopen en/of verbouwen voordat je in de woning trekt. Denk bijvoorbeeld aan het omleggen of vernieuwen van een verouderde afvoer, of het verwijderen van behang of tapijt. Lees hier waar je een professioneel sloopbedrijf voor in kunt huren.

1.     Sanitair verbouwen

Natuurlijk kun je zelf aan de slag gaan met het slopen van het oude sanitair. Maar bedenk goed dat er vaak elektriciteit en waterleidingen door de muur lopen. Een foutje is snel gemaakt, wat grote gevolgen kan hebben. Huur daarom een professioneel sloopbedrijf in die jouw oude badkamer of wc vakkundig sloopt, zodat het nieuwe sanitair zonder problemen kan worden geplaatst.

2.     Op en om jouw woning

Een sloopbedrijf werkt niet alleen binnenshuis. Ook buitenshuis kunnen ze het een en ander voor je betekenen. Denk aan het verwijderen van het schuurtje, of de garage. Dit zijn grote klussen die veel afval opleveren. Laat je deze klus aan een sloopbedrijf over, dan ruimen zij alles voor je op. Ga je zelf aan de slag, kijk dan hoe het storten van afval in jouw gemeente is geregeld en welke kosten eraan verbonden zijn.

3.     Draagmuur verwijderen

Een open keuken, wie wil dat nou niet? Heb je een gesloten keuken, maar wil je deze openbreken, dan is het verstandig om eerst te kijken of het een draagmuur betreft, of niet. Op de bouwtekening, aan de ligging van de verdiepingsplaten of aan het bouwmateriaal van de desbetreffende muur kun je vaak al zien of horen of het een draagmuur betreft. Voor het slopen van een draagmuur is het sowieso verstandig een sloopbedrijf in te huren. Zij slopen de muur, en verstevigen deze ook gelijk weer, zodat hij z’n stevigheid niet verliest en er geen instortingsgevaar dreigt.

Continue Reading

Nog steeds tekort aan technisch personeel.

Er is nog altijd schaarste aan personeel in de technische industrie, dit is al jaren een probleem en zal nog wel even zo blijven. De bevolking vergrijst en het is voor veel werkgevers lastig om personeel te behouden. In deze krappe arbeidsmarkt hebben ook veel installateurs een tekort aan technisch personeel en er staan veel technische vacatures klaar om ingevuld te worden. Daarom vind je onderstaand 4 praktische tips voor het managen van een bedrijf met een werknemerstekort.

Prioriteren is belangrijk

Het opstellen van een actieplan om je personeel voor te bereiden en te organiseren voor de werklast, wordt nog belangrijker tijdens drukke, stressvolle dagen.

Niet alle taken kunnen tegelijkertijd worden uitgevoerd, dus sommige moeten worden uitgesteld, maar een succesvolle manager weet te prioriteren en berekent ruwweg de vereiste tijd om projecten te voltooien en om mensen op de juiste plaats te zetten.

Focus op teamwork

In situaties waarbij er meer werk is dan personeel of wanneer het team een ​​bepaalde werknemer met specialistische kennis mist, is teamwork van essentieel belang om ervoor te zorgen dat de prestaties niet achteruit zullen gaan.

Veel werknemers, waaronder managers zelf, hebben ervaring opgedaan in taken die normaal gesproken niet tot hun takenpakket behoren. In dit geval is teamwork essentieel om het project tot een succes te maken.

Maak ruimte voor pauzes

Hoewel het misschien tegenstrijdig klinkt, is er menig onderzoek dat suggereert dat managers hun personeel meer pauze moeten geven. Een onderzoek uit 2011 van de Universiteit van Illinois in Urbana-Champaign toonde aan dat het regelmatig nemen van pauzes hielp om langer op een taak te focussen. Vooral binnen technische banen kan de stress van onderbezette teams de kans op het maken van fouten vergroten. Door je werknemers wat vaker (kort) te laten pauzeren verhoog je dus de productiviteit.

Communiceer veel en wees open

Voor sommige mensen is het moeilijker om efficiënt te werken omdat ze zich overweldigd voelen door het werken met minder collega’s. Om dit te voorkomen moedigen stressbestendige managers hun team voortdurend aan om er voor uit te komen wanneer ze moeilijkheden ondervinden. Managers kunnen dan het werk dat die dag gedaan moet worden beperken, ondersteunend personeel inschakelen of zelfs bijspringen om te helpen met wat taken.

Het kan moeilijk zijn om een heel team in de gaten te houden, maar door ervoor te zorgen dat uw personeel zich op hun gemak voelt alles te bespreken wordt teamwork gestimuleerd, het moreel behouden en kan een daling van de productiviteit worden voorkomen.

Continue Reading

Huurauto nu ook bereikbaar voor startende ondernemers

Er is moed voor nodig om een eigen onderneming te beginnen. Het vergt wilskracht en doorzettingsvermogen. Vaak als je net met je eigen zaak bent begonnen is een personenauto of bestelauto huren kostbaar en soms zelfs onmogelijk. Zeker in de huidige tijd is het lastig om een bedrijfswagen te huren. Toch worden er mogelijkheden geboden voor deze startende ondernemers.

Beginnend werkkapitaal

Het beginnen van je eigen onderneming kost veel tijd en energie. Het werkkapitaal dat wordt opgebouwd moet zo goed mogelijk geïnvesteerd worden. Dit maakt onder meer een auto huren voor de zaak moeilijk. Veel gehuurde auto’s hebben namelijk een hoge borgsom. Als startende ondernemen wil je het werkkapitaal liever voor andere zaken gebruiken. Toch zijn er autoverhuur bedrijven, waaronder Europcar, die de mogelijkheid bieden om borggarantie af te sluiten. Dit kost je maximaal 18 euro per maand. Dit maakt een auto huren voor nieuwe ondernemers makkelijker en ook betaalbaar.

Wat kost een huurauto voor startende ondernemers?

Als startende ondernemer is het niet altijd mogelijk om veel eisen te stellen aan de wagen. Niet ieder autoverhuurbedrijf beschikt namelijk over een ruim assortiment voor de startende doelgroep. Dit kan echter wel per bedrijf verschillen. De prijzen van een huurauto kunnen ook sterk variëren tussen de 17 tot en met 35 euro per dag. Uiteindelijk moet je als starter een verhuurbedrijf kiezen die het beste bij jou persoonlijke situatie past.

Voorwaarden huurauto

Om in aanmerking te komen voor een huurauto gelden er bij ieder autoverhuurbedrijf enkele regels.  Zo kun je vaak een zakelijke auto huren als je minder dan 1 jaar geleden je bedrijf bij de KVK hebt ingeschreven. Ook moet je meestal minstens 12 maanden in bezit zijn van een rijbewijs B en dien je 23 jaar of ouder zijn om in aanmerking te komen voor een huurauto.

Voldoe jij aan deze voorwaarden? Dan kun je een huurauto uitzoeken! Het is hierbij belangrijk om te vermelden dat de huurauto de eerste keer minimaal een maand aaneengesloten gehuurd moet worden. Daarna kun je de auto naar keuze zo kort of lang huren als je zelf wilt. Of je nou een zakelijke afspraak hebt staan, een congres bij moet wonen of spullen voor de zaak moet vervoeren, het kan allemaal!

Continue Reading

Digitaal onderwijs zit in de lift

Edutrainers

Kijkend naar hoe de wereld om ons heen in de afgelopen decennia is veranderd, was het onderwijs eigenlijk nog hopeloos ouderwets. Waar de wereld waarin de ouders van nu opgroeiden nauwelijks meer te vergelijken valt met de wereld waarin hun kinderen tegenwoordig leven, blijkt dat voor het lesmateriaal en de manier waarop een school doorgaans functioneert heel anders te zijn. Meer dan genoeg ouders hebben de afgelopen jaren geconstateerd dat er in de afgelopen 20 tot 30 jaar nauwelijks iets veranderd is aan de manier waarop er les wordt gegeven, of de vaardigheden die kinderen aanleren. Al lijkt daar nu wel verandering in te komen.

De wereld is veranderd, nu het onderwijs nog

In de tijd dat veel van de volwassenen van nu op de basisschool en middelbare school zaten, waren er veelal nog niet of nauwelijks mobiele telefoons. Internet, dat kwam pas eind jaren ’90 op, en werd in deze eeuw pas zo groot als we het nu gewend waren. Leren, dat deed je vanuit een boek. Had je informatie nodig voor een werkstuk, dan ging je naar de bibliotheek. En je cijfers en je huiswerk… die schreef je in je agenda, en kon je zeker niet ergens op een telefoon terugvinden.

In dat opzicht is er toch al meer veranderd dan je je wellicht realiseerde. Het internet heeft de wereld voor een groot deel op zijn kop gezet, en kinderen weten niet beter dan dat alle informatie die zij nodig kunnen hebben via hun smartphone altijd binnen handbereik is. Het onderwijs is wat dat betreft dus best veranderd, al is dat vooral aan de zijde van de leerlingen. De meeste docenten geven nog steeds les zoals we dat al tientallen jaren gewend zijn, en lang niet iedereen is zover dat digitale middelen een (prominente) plek in die lessen hebben gekregen.

Kan het digitaal?

Toen de scholen plotseling sloten, bleek er op digitaal gebied echter veel meer mogelijk te zijn dan menigeen wist. Lessen bleken ook best online te kunnen worden gegeven. Digitale toetsen maken? Bleek ook mogelijk! De leerlingen kregen filmpjes toegestuurd waarin docenten stof uitlegden, of stelden via een chatprogramma hun vragen. Anderen gingen al verder, en keken live toe hoe leerlingen via digitale platforms hun huiswerk maakten.

Direct kwam wel het verschil in aanpak tussen docenten naar voren: digitaal lesgeven vereist andere vaardigheden en kennis, en menigeen ontdekte hierin niet voldoende bekwaam te zijn om de lessen hetzelfde niveau te geven als wanneer ze op locatie zouden plaatsvinden. Gelukkig zijn er op dat gebied volop mogelijkheden om bijgespijkerd te worden. Een partij als Edutrainers heeft volop kennis en ervaring in huis. Zo kunnen zelfs docenten die overtuigd digibeet zijn, de kennis opdoen die zij nodig hebben om hun lessen met behulp van de digitale middelen die beschikbaar zijn naar een nog hoger niveau te tillen.

Continue Reading

Nieuwe kozijnen kopen? Let op deze 3 punten

Kozijnen drukken een stempel op de uitstraling van jouw woning. Ook binnenshuis kun je niet om de kozijnen heen. De kleur, afwerking en soort kozijn kan de rest van jouw interieur maken of breken. Bedenk daarom goed wat voor kozijnen bij jouw woning en interieur passen, voordat je tot aanschaf overgaat. Lees hier voor welke soorten binnenafwerking je kunt kiezen.

1.     Perfecte binnenafwerking voor ultiem woongenot

Het laatste wat je wilt is een tochtig huis, dus naden en kieren wil je koste wat kost voorkomen als je nieuwe kunststof kozijnen installeert. De eerste tip is daarom al om je goed in te lezen in hoe je de maten van het kozijn opmeet. Daarnaast is het aan te raden om goed naar de dagkanten te kijken, waarmee je naden en kieren dichtwerkt. Je kunt checken of de kozijnen geleverd worden met een EDPDM beglazings- en afdichtingsrubber. Dit voorkomt tocht in het ruit zelf.

2.     Een vensterbank in dezelfde stijl

Het verlengde van een kozijn bestaat uit een eindkap of een kunststof vensterbank. Eindkappen en vensterbanken zijn, net als kunststof kozijnen, in elke soort en maat verkrijgbaar. Denk hier dus ook over na voordat je over gaat tot de aanschaf van nieuwe kozijnen. Een mooie vensterbank kan jouw interieur net dat stukje luxe meegeven. Daarnaast is een vensterbank natuurlijk uitermate geschikt om decoratiespullen, zoals planten of een klok, erop te zetten.

3.     De kleur en het materiaal van de kozijnen

Op het gebied van stijl en kleur is er veel mogelijk. Wil je namelijk een kozijn met een houtnerf erin, of wil je graag strakke, kunststof kozijnen? Kunststof kozijnen zijn eigenlijk verkrijgbaar in alle kleuren, maar wees je ervan bewust dat je kunststof kozijnen niet over kunt verven. Maak dus een weloverwogen keuze, want de kans is groot dat je, zo lang je in het huis blijft wonen, dezelfde kozijnen houdt. Wil je hulp van een professional bij het uitzoeken van jouw perfecte kozijn? Schakel dan HEPRO in.

Continue Reading

Wat houdt personenalarmering in?

Personenalarmering valt onder ANW zorg en is een collectief van middelen waarmee binnen een korte tijd noodhulp kan komen in situaties waar dat voor nodig zou zijn. In dit artikel geven wij u voorbeelden over wat voor soorten er aanwezig zijn en waar u op moet letten wanneer u ervoor kiest een personenalarm te verkrijgen. 

Verschillende opties van personenalarmering

Binnen personenalarmering zijn er 3 verschillende opties die u heeft. De eerste en daarbij ook de meest gebruikte is personenalarm voor in en om het huis. Deze optie geeft je de mogelijkheid om een knop om de hals of de pols te geven die een signaal stuurt naar een meldkamer of zorgcentrale. Daarbij is het ook vaak mogelijk om het systeem uit te bouwen naar bijvoorbeeld een alarmkoord bij het toilet.

Hedendaags ontstaan er ook meerdere systemen die zich focussen op de mogelijkheden onderweg hierdoor is het mobiel alarm ontstaan. Deze optie is in het leven geroepen omdat de gemiddelde mensen tot een latere leeftijd bezig blijven, door deze reden groeit de vraag naar deze optie.

De laatste optie die er is een alarm op basis van sensoren. Deze sensoren noteren verschillende afdwalingen op basis van een normale dag. Deze systemen zijn in het leven geroepen om mensen langer in de mogelijkheid te stellen om zelfstandig thuis te wonen.

Waar moet op gelet worden?

Er zijn verschillende reden waarom u de personenalarmering zou willen gebruiken. Wanneer u er mee wilt gaan starten zijn er verschillende aangelegenheden waar u op zou moeten letten. Het eerste aandachtspunt is hoe de verbinding werkt. Wanneer het systeem wordt geïnstalleerd zal u ervoor kunnen kiezen of de verbinding wordt aangesloten op de vaste telefoon, het internet of dat het zelfstandig functioneert. Het tweede waarop gelet moet worden is het een huisalarm of mobiel alarm is. Zoals net gezegd zijn er verschillende opties van de systemen dit geeft u dus de keuze binnen deze twee opties. Vervolgens kan u zich afvragen op welke manier het systeem het makkelijkst te gebruiken is. Wilt u bijvoorbeeld een bandje om uw pols met de alarmknop of een hanger om uw nek met de knop. En als laatste moet er gelet worden op waar het signaal naar toegestuurd wordt. Als u het personenalarm inschakelt zal u zich moeten afvragen of de centrale waar het signaal naartoe wordt gestuurd 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is anders kunt u misschien de optie gebruiken om het signaal naar familie of vrienden te laten gaan of een professionele zorgorganisatie.

Continue Reading

Verschillende manieren om je woning te verkopen

Woning verkopen

Ben je inmiddels al op zoek naar een nieuwe woning of heb je deze al gevonden en wil je jouw oude woning daarom ook zo snel mogelijk verkopen. Hier zijn dan verschillende manieren voor om dit te verzorgen. We bespreken er een aantal in dit artikel.

Verkopen aan een vastgoedhandelaar

De snelste en minst stressvolle manier is om je huis te verkopen aan vastgoedhandelaar Bagro. De verkoop van je woning kan dan in principe al binnen een week worden afgerond. Hiervoor hoef je alleen contact op te nemen met de vastgoedhandelaar voor een afspraak. De woning wordt vervolgens bekeken en binnen 24 uur kun je bod verwachten. Heb je bijvoorbeeld al een woning verkocht en wil je snel je huidige huis verkopen? Dan is het verkopen aan de vastgoedhandelaar dus een prima optie.

De lokale makelaar inschakelen

De keuze die nog steeds het vaakst wordt gemaakt is het inschakelen van een lokale makelaar. Heb je geen zin om je überhaupt met de verkoop van je woning te bemoeien dan is dit een prima optie. De makelaar kan namelijk het gehele verkoopproces van A to Z van je overnemen. Daarbij kun je ook vertrouwen op zijn expertise en kennis van de woningmarkt waar jouw woning zich bevindt.

De verkoop van je woning zelf verzorgen

Vind je het inschakelen van een makelaar gewoon simpel teveel geld? Dat kan natuurlijk ook. Vooral in de wat kleinere dorpen is het gemakkelijk om je woning zelf te verkopen. Een simpel bord en een Facebook post kan vaak al voldoende zijn om je omgeving op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van je woning. Dan is vaak promotie op een website als Funda nog niet eens nodig en krijg je al snel bezichtigingen. In de stad is het wel aan te raden om een budget hiervoor beschikbaar te maken. Bij het zelf verzorgen van de verkoop moet je natuurlijk wel bedenken dat je de bezichtiging en onderhandeling over de definitieve verkoopprijs zelf moet verzorgen.

Continue Reading

Opzegging huurovereenkomst per e-mail; is dat rechtsgeldig?

Huur overeenkomst opzeggen

Volgens de wet moet een opzegging van huurovereenkomst door huurder of verhuurder geschieden per aangetekende brief of deurwaardersexploot. Dit betekent dat een brief of mail niet rechtsgeldig is voor huuropzegging. De wereld digitaliseert en alles verandert met een ongekende snelheid. Zo ook in deze wet. Tegenwoordig is een opzegging van een huurcontract mogelijk per e-mail. Echter moet de opzeggende partij kunnen bewijzen, dat andere partij deze e-mail ontvangen heeft. Dit blijkt uit eerdere zaken dat dit vrij lastig is.

Wat zegt de wet hierover?

Voor de opzegging van bedrijfsruimte of woonruimte kan de huurovereenkomst beëindigd worden door een aangetekende brief of exploot. Artikel 7: 271(huurovereenkomst woonruimte) en artikel 7:293 (huurovereenkomst bedrijfsruimte).

Wanneer de huurder de huurovereenkomst wil beëindigen, moet dit tijdig worden aangegeven, zodat de verhuurder op zoek kan naar een nieuwe huurder. Zoals net al besproken is kan dit tegenwoordig via e-mail, aangetekende brief of exploot. Maar bij een aangetekende brief en dus ook e-mail, moet de verstuurde partij kunnen aantonen dat andere partij de mail of aangetekende brief ontvangen heeft.

Conclusie opzegging huurovereenkomst via e-mail

Uit eerdere rechtszaken in rechtbank Den-bosch, Rotterdam en Oost-Brabant zijn al soortgelijke zaken voorgekomen. Daaruit blijkt dat de huurovereenkomst via mail rechtsgeldig is wanneer de partij die wil opzeggen kan bewijzen dat de e-mail met daarin verzoek op huurbeëindiging bij de verhuurder is aangekomen. Als er niet tijdig wordt gereageerd voordat de termijn waarvoor moet worden opgezegd verstreken is, is een aangetekende brief schrijven zeer aan te raden. Beide stappen zijn noodzakelijk om ervoor te zorgen dat u als opzeggende partij in uw recht staat.

Huurrecht advocaat inschakelen

Om er zeker van te zijn, dat u volledig in uw recht staat. Is het aan te raden om huur advocaat van Rechtnet in te huren. Niet alleen is Rechtnet advocaten is betrouwbaar advocatenkantoor. Ook hebben zij hoorzitting over het huurbeëindiging in Den-Bosch op de voet gevolgd.

Continue Reading

Hoe repareer ik mijn dakgoot?

Van al het onderhoud in en rondom het huis wordt het onderhouden van de dakgoot vaak overgeslagen of als laatste gedaan, dat is gedeeltelijk begrijpelijk, maar net zoals de rest moet ook de dakgoot goed onderhouden worden. Het overslaan hiervan kan grote gevolgen. Het kan bijvoorbeeld gaan lekken of er kan verstopping ontstaan, doordat de regenpijp vol met bladeren zit. Is dit het geval dan moet daar is aangedaan worden. Na waarschijnlijkheid weet u alleen nog niet hoe, maar dat leggen wij u maar al te graag uit.

Ladder

om überhaupt bij uw dakgoot te komen, zult u toch een ladder of trap moeten hebben. Heeft u die nog niet? bekijk dan het aanbod op Rolsteiger.net. Zij hebben een groot aanbod maten klusjes trappen en ladders van een zeer hoge kwaliteit.

Verstopping

Het kan zo zijn dat het water niet wegloopt doordat de regenpijp verstopt geraakt is. Dan kan komen door een klemmen dier of door een te grote hoeveelheid bladeren. Vaak kunt u een hoop kosten besparen, wanneer u zelf het heft in eigen hand neemt.

Breng EPDM aan

Lekt uw dakgoot? dan kunt u dat zelf oplossen. De gehele dakgoot vervangen hoeft niet, want er bestaat EPDM. Dat is dakbedekking die u in uw dakgoot kunt plaatsen. Dit zeil is gemaakt van speciaal materiaal dat het water tegenhoudt zodat het lekken, meteen na het aanbrengen ervan stopt.

Andere mogelijkheid is het inschakelen van een dakdekker

Is deze klus niet voor geschikt en kiest u er toch voor om dit werk over te laten aan een professionele dakdekker. Dan is dat prima. Dakdekkers kunnen in sommige gevallen de lekkage binnen enkele minuten oplossen, terwijl u daar misschien een dagdeel mee bezig bent. Ook ben je er dan van verzekerd dat het probleem niet snel terugkeert. Echter brengt dit wel kosten met zich, maar dat wist u wel.

Continue Reading

De mooie kantoren in Den Haag

In Den Haag zijn er verschillende unieke kantoren. Zowel in de locatie als met de ruimte zijn er veel mogelijkheden. Om een nieuw kantoor te vinden moet wel rekening gehouden worden met de verhuizing. Soms zit een kantoorpand hoog en is bevindt zich in het oude kantoor veel meubilair wat verplaats moet worden. In dat geval is het handig als je een verhuisbedrijf in Den Haag kan inschakelen voor de verhuizing van het meubilair.

Op de Zuidas

Als het om kantoren in Den Haag gaat is de Zuidas een bekend terrein, of misschien wel het bekendst. De grootste kantoren van vele internationale merken bevinden zich hier of willen zich hier gaan bevestigen. Veel goedgeklede zakenlieden zijn er te vinden, en het zorgt voor de bloei met andere zakenmensen. Bijvoorbeeld fastfoodzaken en luxe restaurants die zich in de buurt van de bedrijven vestigen. De doelgroep op de Zuidas is namelijk makkelijk gedefinieerd.

En Amsterdam-noord?

Ook heb je kantoren in Amsterdam-Noord, Amsterdam-Noord is een steeds meer upcoming en bloeiende deel van Amsterdam. De noord-zuidlijn is af en daardoor is het deel makkelijker te bereiken dan dat het voorheen was.
De kantoren bevinden zich hier meer aan de buitenrand van Amsterdam-noord. Dieper in Noord zijn vooral wijken en winkelcentrums te vinden. Naast de noord-zuidlijn is het ook makkelijk te bereiken met de trein, de bus (voor in de omgeving) en natuurlijk met de pond.

Bijlmer arena

In de omgeving van Bijlmer arena bevinden zich steeds meer bedrijven en kantoren. Het voordeel is dat dit in de buurt is bij de Zuidas en dichterbij het centrum van Amsterdam. De locatie is tevens goed te bereiken via de trein of met de metro. De strategische locatie zorgt ervoor dat het aantrekkelijk is voor bedrijven om zich hier te vestigen. Ook bevinden zich een aantal andere grootte bedrijven en accommodaties, zoals het Johan Cruijff Arena waar veel bezoekers op afkomen en daardoor ook weer veel winkels en fastfoodketens.

Continue Reading
1 3 4 5 6 7 10